[نظر] مبارزه با عقب مبارزه حقوقی: چگونه یک سیستم اشتباه رفته هنوز هم می تواند نجات به خدمت حقوق به مخالفان و آزادی بیان

این نسخه فشرده سخنرانی با عنوان “Weaponizing مبارزه حقوقی در فیلیپین” تحویل در مجمع عمومی چهارم: مبارزه با مبارزه حقوقی: استراتژی ها و پاسخ “انجمن بین المللی در مبارزه حقوقی: از پرخوری جلوگیری کنیم ؟ از مبارزه حقوقی در مقابل دموکراتیک مخالفت” در تزا Yuchengco سالن, De La Salle University در فوریه 21, 2020.

در طول مارکوس سلطنت از قدرت من از نزدیک با والدن بللو به سازماندهی یک جلسه دائمی مردمان دادگاه در بروکسل که با دقت مستند جنایات مارکوس دولت به عنوان مرتکب شده علیه شهروندان این کشور است. دادرسی دادگاه های تولید شده مخربی سابقه ای از سوء استفاده از قدرت دولتی.

بین المللی توجه تولید شده توسط این فراقانونی عمل کمک به آماده سازی جو برای آنچه بعدها مردم قدرت جنبش از 1980s – جامعه مدنی ابتکار که در معرض زیان آور از دولت به ویژه هنگامی که ابزار متعارف قضایی جبران شد در دسترس نیست.

مبارزه حقوقی در زمان جنگ ما

حمله به حقوق اساسی موجب نگرانی عمیق در مورد آینده دموکراسی است. پس از 9/11 حملات امنیت ملی گفتمان در ایالات متحده تبدیل به یک میدان نبرد برای رقابت ایده های در مورد چگونگی مبارزه حقوقی شد استفاده و سوء استفاده. امنیت ملی hawks معتقد است که با توجه روند به دلیل حمایت از افراد مظنون به فعالیت های تروریستی بود که این نوع از مبارزه حقوقی که با دخالت امنیت ملی ضرورت. در تیز مخالفت مدنی و آزادی خواهان به استناد قانون و حقوق مدنی به مخالفت و محکوم کردن شرارت مسلمانان و محرومیت از حقوق خود است.

باید آن را به یاد می آورد که جرم توقیف ژاپنی بودند که از نظر قانونی ساکن در سواحل غرب به اتهام دلایل امنیت ملی در شروع جنگ جهانی دوم پس از پرل هاربر حمله بود اساسی سوء استفاده از حقوق فردی به دلیل روند توسط دولت ایالات متحده. زمانی که ما در دیوان عالی کشور تایید چنین سوء استفاده از این لنت حقوقی آن اقتدار و اعتبار به این منفی نمونه از مبارزه حقوقی.

این خروج از حاکمیت قانون در زمان جنگ هستند اما کمتر جدی تر از تاکتیک های به کار گرفته شده توسط استبدادی رهبران به دنبال سرکوب مخالفان و بی اعتبار ساختن مخالفان در طول زمان عادی. این تاکتیک ها خطرناک تر است چرا که اگر موفق آنها را به عنوان آنها اغلب باید قورت دادن تمام شاخه های دولت – غیرفعال کردن دموکراسی همه با هم. این بهانه هیچ, یک, اما, برجسته. آن intimidates بیش از آن مجازات – آرامش بخشیدن به جامعه به عنوان یک کل در زمانی که شهروندان باید به بسیج به حفاظت از یکپارچگی نظام سیاسی است که پادمان به جای مجازات مشارکت شهروندان که لزوما شامل مخالفان و اپوزیسیون.

مبارزه حقوقی در حال حاضر

در سراسر جهان افزایش بدنام رهبران جدید جهان – مغلوب ساختن پیشی جستن مودی Bolsonaro اردوغان و Duterte جدید پدیده دموکراتیک انتخاباتی روش های بالا بردن و حفظ و ضد دموکراتیک رهبران با وجود استفاده از مواضع رسمی به سرکوب و نادیده گرفتن قانون اساسی محدودیت در قدرت خود را. رو به رشد برای حمایت از این نوع رهبران – که مانع و مجازات افراد موجود در اپوزیسیون – به خطر می اندازد حکومت قانون است.

آنها استخدام استراتژی های مشابه: انحراف از نرمال عمل حقوقی با تاکتیک های مربوط به دستکاری عمدی از قانون و دولت روش به فلج مخالفت با سیاست است. آنها در هموار کردن راه برای تضعیف و براندازی حیاتی استقلال قانونی و قضایی.

افزایش قدرت این رهبران ominously به ما هشدار می دهد که حتی در زمانی تاسیس سیاسی دموکراسی فرصت طلب سیاست می تواند و خواهد شد پایمال کردن قانون اساسی حمایت در برابر سوء استفاده از قدرت دولتی.

مبارزه حقوقی است که امروز تهدیدی برای دموکراسی

زمانی که یک رهبر views انتقاد نه به عنوان بخشی از ضروری را سیاسی دموکراسی بلکه به عنوان یک غسل و حمله به رهبری او را کاهش می دهد و رهبری سیاسی به یک شوم تماس برای اطاعت بی چون و چرا در بخشی از شهروندان است. در این مثال قانون خدمت مناسب آن نقش حفاظت از شهروندان در برابر دولت سوء استفاده, بلکه به عنوان یک ابزار از قدرت مستقر برابر قابل توجه منتقدان و مخالفان. آن را تبدیل به یک سلاح قدرتمند استفاده می شود برای انتقام مشروع حملات – که در آن حتی اعضای منتخب قانونی و قضایی در حال فرمان به اطاعت یا انتظار عواقب مضر.

مبارزه حقوقی به عنوان دستکاری شده توسط بی پروا رهبران یک چالش جهانی تبدیل شده است که یک تهدید نه تنها به دموکراسی بلکه به ساختار دولت بر اساس کنترل و توازن به شأن فردی شهروندان و به استقلال افراد منتخب برای خدمت در دولت است.

مبارزه حقوقی نه تنها باید غیرانتقادی را محکوم کرد که با استفاده از regressively و آن استقرار به انکار حقوق اساسی باید به همین ترتیب بود بدون قید و شرط در معرض مخالفت و رد کرد. با توجه به این که مبارزه حقوقی دارای یک پتانسیل مثبت هنگامی که به درستی مستقر در پیگیری عدالت مهم است که تمایز بین متناقض نقش مبارزه حقوقی – به عنوان سرکوبگرانه و خونین.

مبارزه حقوقی است عقب هنگامی که آن را جرم مخالفت – صرف نظر از مشروعیت. یک زمان به عنوان مثال می توان کشیده شده از اروپا و آمریکای شمالی تجربه – که در آن سخنرانی نفرت یا یهودی ستیزی انتقاد از اسرائیل سیاست ها و شیوه های جرم است.

آن را مترقی است که قانون ارائه می دهد یک درمان. یکی از این مثال این است که فلسطین به دنبال مراجعه و از دادگاه جنایی بین المللی برای بررسی اتهامات اسرائیل و جنایت.

مبارزه حقوقی علیه De Lima

سناتور لیلا دی لیما برجسته ترین قربانی تعصب تبلیغ توسط Duterte. او حذف به عنوان صندلی مجلس سنا کمیته عدالت و حقوق بشر در یک کار بسیار آشکار قصاص برای متهم Duterte از معرفی سیاست های غیر قانونی و اضافی-قضایی اعدام است. او حمله شده است در آنقدر مبتذل نظر توسط Duterte پارتیزان در زبان بود که هیچ چیز کوتاه از باطل شکل ترور شخصیت.

این تعصب داشتن استفاده شده است در weaponizing قانون محروم کرده است سناتور د لیما از این فرصت به طور کامل در خدمت مردم است که انتخاب او به اتاق کار او را تکذیب کرده حق رای در مسائل قانونی و شرکت در بحث. اما بیشتر خطرناکی این مجموعه سابقه – داشتن آن را بسیار آسان برای حمله به یک سناتور, هر گونه حمله به مردم فیلیپین است که دیگر دور از ذهن است. آمدن به کمک او سپس نجات خواهد نه فقط یک فرد را نیز بازگرداندن اعتماد به نفس است که حاکمیت قانون می تواند تحت تغییر شرایط سیاسی دموکراسی در فیلیپین.

آنچه که باید انجام شود ؟

هر عمل به زانو در آوردن و پایان دادن به عقب مبارزه حقوقی خواهد بستگی دارد تا حد زیادی در مورد اینکه آیا انحراف از پایبندی به قانون است جزئی استثنایی و به نظر می رسد برگشت. در این مورد حداکثر تلاش باید به استفاده هوشمندانه از رسمی مراحل قانونی به عنوان ارائه شده است.

این نقش بسیار مهم است که رسانه ها و متخصصان دانشگاهی می توانید بازی بازی های – مکمل تلاش های حرفه ای lawyering – خرس تاکید کرد. پوشش رسانه ای و تعامل علمی کارشناسان خواهد افشای ماهیت سیاسی از هر گونه سوء استفاده از قانون – که بیدار پاسخگو به افکار عمومی. جمله فوق العاده حقوقی فشار در یک سیستم سیاسی است که حفظ آن ادعای مشروعیت دموکراتیک می تواند موثر در متقاعد کردن سستی قضات و سازشکار قانونگذاران به انجام کار درست و حداقل خودداری از انجام کاری اشتباه. اما از آن خواهد شد بیشتر به چالش کشیدن که در آن نهادهای دولتی شده اند بارها و بارها واژگون که در آن رسانه های مستقل را حذف کرده اند و یا cowed به تسلیم آن و در اعتراض به فعالیت های در حال ملاقات با سخت تاکتیک های پلیس.

این بازداشت طولانی مدت و فریم سناتور د لیما تکان دهنده یادآوری از نحوه سوء استفاده از قدرت رخ می دهد در یک کشور است که ادعا می شود در قانون اساسی دموکراسی است. این نشان دهنده تحریف استفاده از قانون و دستکاری نهادهای اساسی دولت است. او در مورد یک نمونه افراطی از قانون اشتباه رفته – یک الگوی بی عدالتی به چالش کشیده تا حد امکان توسط وکلای اما این ممکن است به اندازه کافی. مترقی مبارزه حقوقی جلب حمایت ملی و بین المللی مورد احترام سازمان های غیر دولتی تشویق به تهیه یک گزارش در مورد سوء استفاده از حقوق و پسرونده مبارزه حقوقی تشکیل پرونده اتهامات از طریق گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد شورای حقوق بشر در ژنو باید تحت بررسی و کاوش اگر تلاش بیشتر برای ارائه عدالت به نمایندگی از سناتور د لیما موفق نیست. استبدادی رهبران پس از همه حساسیت به روش های است که سند خود را به نقض حقوق بشر و جنایات و قضاوت بر اساس وجدان اخلاقی چهره های قدرت, شهادت قربانیان و نظرات کارشناسان حقوقی. – Rappler.com

پروفسور Richard Anderson Falk است آلبرت G. Milbank استاد بازنشسته حقوق بین الملل در دانشگاه پرینستون و بازدید استاد برجسته جهانی و مطالعات بین المللی در دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا که نویسنده و همکاری چندین کتاب. او لیسانس خود را از مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا; LLB. از دانشگاه ییل دانشکده حقوق و JSD. از دانشگاه هاروارد.

در سال 2001 او خدمت کرده در 3-فرد حقوق بشر درخواست کمیسیون برای فلسطین سرزمین بود که تعیین شده توسط سازمان ملل متحد و قبلا در کمیسیون بین المللی مستقل در کوزوو. او به عنوان صندلی عصر هسته ای صلح بنیاد مدیره و به عنوان honourary معاون رئیس جمهور آمریکا جامعه بین المللی قانون است. او همچنین عمل به عنوان مشاور به اتیوپی و لیبریا در غرب آفریقا مورد قبل از دیوان بین المللی دادگستری.

در ماه مارس سال 2008 سازمان ملل متحد شورای حقوق بشر منصوب Falk به 6 سال است به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در فلسطین حقوق بشر است.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de