[مبین] فراموش نکنید که در مورد ابتکار مردم برای ABS-CBN

پس بعد از 70 نرم افزار-مدیریت اعضای مجلس نمایندگان کمیته رای به تمدید ABS-CBN حق رای دادن بسیاری از حقوقدانان و استادان حقوق باید حمایت از یک “ابتکار” که در آن رای دهندگان به طور مستقیم می توانید قانونگذاری حق رای دادن برای شبکه. بسیاری از پست های دفاع از آن شاید سوخت به خشم رفته ویروسی و برخی از دوستان از من خواسته اند در مورد امکان سنجی آن.

یکی از محبوب ترین پست توسط Rex Remitio با استناد به یک قانون استاد به نام وکیل Enrique de la Cruz که به دست آورد 14,000 لایک و به اشتراک گذاشته شده 10,000 بار به عنوان من نوشتن این ستون. او نوشت:

یکی دیگر از درمان ابتکار مردم.

مردم می توانند به طور مستقیم تصویب یک قانون ملی اعطای ABS-CBN حق رای دادن.

در سال 1989 کنگره با تصویب “ابتکار مردم” قانون (جمهوری قانون شماره 6735) با قصد اولیه از ارائه یک روش برای مردم فیلیپین به طور مستقیم به تصویب قوانین ملی که کنگره تمایلی به تصویب.

برای مردم شروع به تصویب قوانین ملی پیش نویس قانون باید به امضای حداقل 10 درصد از کشور ما تعداد رای دهندگان و حداقل 3 درصد از هر قانونی منطقه رای دهندگان.

پس از کمیسیون انتخابات تایید امضا به واقعی آن را در برنامه خواهد داشت. اگر مورد تایید اکثریت کشور ما رای دهندگان پیشنهادی قانون ملی می شود کامل قانون برابر قوانین تصویب شده توسط کنگره است.

بهترین بخش این است که کنگره و رئیس جمهور می تواند به توقف این.

صدای مردم است که قانون کشور. تمام اقتدار دولت نشات گرفته از مردم است….

ناب ترین و مستقیم ترین شکل دموکراسی

ابتکار یک فرایند مجاز 1987 قانون اساسی که در آن افراد مجاز به طور مستقیم ایجاد و تصویب قوانین. همراه با یک همه پرسی از آن است که قدرت اعمال به طور مستقیم توسط “مردم” که در قانون اساسی ما طرح در حال نهایی مستقل. مقاله دوم بخش 1 از 1987 متحده “حاکمیت ساکن در مردم و دولت با اقتدار ناشی از آنها است.”

پس از این قانون اساسی طراحی شده است تا افرادی که ذاتی قدرت قانونگذاری و قدرت قانونگذاری کنگره که هر دو مجلس نمایندگان و سنا تنها سرچشمه و منابع هستند از آنها. این vesting از قدرت قانونی از مردم را به کنگره توضیح داده شده است به عنوان یک “هیئت” و آنها را تلقی به رضایت به این ترتیب زمانی که آنها تصویب 1987 اساسی است.

اما مردم نمی دهد همه از قدرت قانونی خود را به کنگره آن محفوظ است برخی برای خود. این مانده از مردم‘s قدرت قانونی است که آنچه در زندگی به این روند از ابتکار عمل. ابتکار پس از خالص ترین و مستقیم ترین شکل دموکراسی و قوانین آن را به تولید به عنوان معتبر به عنوان ساخته شده است که توسط آن صرف نماینده کنگره است. در نتیجه وکیل د لا کروز و آقای Remitio در تئوری درست است.

اما می توان آن را انجام داد ؟

غیر ممکن است بودجه و تدارکات-دانا

این روند گذاشته شده توسط وکیل د لا کروز در جمهوری عمل 6735 که “فعال” و یا ساخته شده از عمل به قانون اساسی مفهوم ابتکار به عنوان یک حالت قانونگذاری. در حالی که به نظر می رسد ساده و بدون درز هر کسی که است ضروری به انتخابات مدیریت خواهد به شما بگویم که این غیر ممکن است برای نگه داشتن آن در این نقطه است.

ما باید به یاد داشته باشید که امضای 10 درصد از کشور ثبت نام رای دهندگان تنها آغاز یک رفراندوم – آن را نمی خواهد به ABS-CBN حق رای دادن را در خود دارد. آنچه در واقع تولد یک قانون است که همه پرسی خواهد شد که به نام کمیسیون انتخابات (Comelec) پس از آن تایید کرد که تمام امضا شده توسط طرفداران نه تنها معتبر است اما در حال ثبت نام رای دهندگان.

تایید مستلزم دستی مقایسه هر یک امضا با کسانی که در Comelec رکورد. اگر تعداد رای دهندگان ثبت شده است محافظه کارانه ثابت در 55 میلیون که حداقل 5.5 میلیون امضا هستند تا برای فرد تایید. با توجه به تعداد بسیار محدودی از Comelec امضا و دستخط کارشناسان و تعدادی از شغل قبل در صف (از انتخابات تظاهرات و دیگران) آن را در سال برای تکمیل آنها است.

پس از تایید حداقل 5.5 میلیون امضا به اتمام است, آن را نمی کند در نتیجه یک قانون فقط رتبهدهی نشده است. آن را فقط باعث یک رفراندوم ملی که در آن مردم رای خواهد داد یا بله یا خیر به این ابتکار. آرا خواهد شد و سپس اظهارنظر انتقال به سطح بعدی هیئت مدیره (شهری/شهر و استانی) و در نهایت به هیئت ملی Canvassers که اعلام نتایج.

از آن خواهد شد محافظه کارانه شبیه به یک barangay انتخابات از نظر هزینه که نباید کمتر از P4 میلیارد دلار است. میزان آمادگی برای رفراندوم خود را حداقل 6 ماه. متاسفانه Comelec نه پول و نه زمان آن.

در سال 2020 به طور کلی تخصیص عمل (GAA), Comelec اعطا شد خط مورد برای “انجام و نظارت بر انتخابات و همه پرسی به یاد آرا و plebiscites” در مقدار P1.9 میلیارد دلار است. این مقدار است که به منظور پاسخ برای هر فرآیندهای انتخاباتی خارج از انتخابات به طور منظم است که به طور جداگانه اختصاص داده است.

در حال حاضر حتی اگر کل مبلغ صرف خواهد شد برای ABS-CBN ابتکار – که البته نمی خواهد اتفاق می افتد – آن را هنوز هم فاقد حداقل P2 میلیارد دلار است. قوانین در حسابداری دولتی اجازه می دهد Comelec به تقویت گفت: خط مورد از آن پس انداز من نمی دانم اگر Comelec است که مقدار و دوم اگر از آن خواهد بود مایل به خرج کردن آن را برای ABS-CBN. یکی دیگر از گزینه این است که یک مکمل تخصیص بودجه از همان کنگره آن را رد ABS-CBN این لایحه حق رای دادن.

حتی با فرض این که Comelec پول, ابتکار و رفراندوم در این زمان را در تضاد با آن آماده سازی برای 2022 ملی انتخابات که در حال حاضر آغاز شده است. خودکار انتخابات حداقل 3 سال برای آماده سازی و آماده سازی را به دنده بالا در ماه های آینده پس همه مسائل دیگر مربوط به 2022 انتخابات به شمار می رود کاهش یافته است. مطمئنا بین ABS-CBN حق رای دادن نگرانی و 2022 انتخابات وجود داردهیچ سوال در مورد نظرسنجی بدنs اولویت است.

و ما حتی در میان در زمان بیماری همه گیر. اگر جمعیت جمع آوری و شاید خانه به خانه امضای مبارزه بالقوه عمومی مخاطرات بهداشتی, پس چگونه می توان آن را انجام شده است ؟ حتی Comelec در حال حاضر در عمل با یک اسکلت نیروی. قرار دادن اقدامات احتیاطی و ایمنی پروتکل همچنین به طور قابل توجهی افزایش هزینه های انتخابات دو برابر آنها حداقل.

همین حالا مجموعه ای از ابتکار مردم برای شکست

مسئله دوم این است که آیا یک حق رای دادن لایحه یک “خصوصی لایحه” می تواند موضوع یک ابتکار است. در ماده ششم قسمت 24 از سال 1987 قانون اساسی و خصوصی اسکناس “باید سرچشمه منحصرا در مجلس نمایندگان.” اما می توان آن را counterargued که چنین بیان محدودیت تنها شامل تفویض قدرت قانونی اعمال شده توسط کنگره و نه قانونی اقدامات به طور مستقیم مصوب توسط مردم است.

باید آن را به یاد می آورد که در ماده ششم بخش 1 ساخته شده تمایز بین این دو نوع از قدرت قانونی: واگذار و کسانی که “متعلق به مردم ارائه ابتکار و رفراندوم.”

به نظر من مردم بهار و یا منبع قدرت قانونی خود را “محفوظ” قدرت باید خالص نامحدود است و نمی تواند به عنوان به پایین تر از خود را صرف نمایندگان. در واقع قانون اساسی قرار نیست هر اکسپرس محدودیت در آنچه که ساخته می شود از ابتکار عمل.

در پایان به عنوان بسیاری به عنوان سهم من از خشم و سرخوردگی بسیاری از هموطنان ما بر سرنوشت ABS-CBN من نیاز به douse این پیشنهاد با یک سطل آب سرد است. آن را برای تلفن های موبایل در تئوری بلکه آن است که از نظر قانونی مشکل و عملا غیر ممکن است برای نگه داشتن حداقل در حال حاضر.

اگر ما نگه داشتن در استناد به قدرت ابتکار برای اشتباه باعث می شود و یا در یک زمان اشتباه و آن را نتواند آن گونه که باید مردم از دست دادن اعتماد خود را در روند و ممکن است آن را سخت تر برای ما به سود خودمان از آن درست زمانی که ما واقعا به آن نیاز دارید. – Rappler.com

امیل Marañon سوم انتخابات, وکیل متخصص در خودکار انتخابات دادخواهی و مشاوره است. او یکی از انتخابات وکلا مشورت با اردوگاه معاون رئیس جمهور Leni Robredo. Marañon خدمت در Comelec به عنوان رئیس کارکنان بازنشسته Comelec رئیس Sixto Brillantes جونیور او فارغ التحصیل از SOAS دانشگاه لندن جایی که او مورد مطالعه, حقوق بشر, درگیری و عدالت به عنوان یک Chevening محقق است. او یک شریک در Trojillo آنسالدو و Marañon (TAM) قانون دفاتر.

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *