معرفی سایتی برای تشخیص رقابت کلمات کلیدی

طرز تشخیص درست رقابت کلمه ها با اهمیت
کل روند تعیین لغات حساس مطلوب , Keyword Research نامیده می شود . گزینش کلمه ها اصلی , مراحل یک باره نمی‌باشد و همواره تا دوره حیات تارنما و تجارت شما , جربان داراست .

تعیین کلمه ها با اهمیت مطلوب
گذشته از گزینش کلمه ها اصلی بایستی بعضی یقین های غلطی که درمورد بهینه سازی سایت موجود است را از خویش بدور نمائید :

۱ – نباید از اولِ فعالیت به تفکر لغت ها حساس رقابتی باشید .
۲ – بالا وارد شدن با لغت ها کلی , سبب ساز به بالا وارد شدن با لغات کوتاه خیس نمی شود!
۳ – سئوی وب سایت برای اکثری از لغت ها با اهمیت کلی , محال است!
۴ – مارک های پر اسم و رسم را جزو لغت ها حساس نیاورید!

فراگیری تشخیص رقابت کلمه ها حساس
برای تشخیص درست رقابت کلمه ها حساس شاخص هایی موجود است که در اینجا به توضیح این شاخص ها می‌پردازیم .

۱ – معدل تعداد جستجوی واژه و کلمه حیاتی در ماه و نگاهی به متوسط آن در سال با به کارگیری از google keyword planner

قبلی از هر چیز کلمه و واژه با اهمیت را در ابزار Google Keyword Planner آنالیز فرمائید و مشاهده کنید چندبار در ماه کاوش می شود . هر چقدر این عدد فراتر باشد , رقابت سخت خیس خواهد بود به این دلیل‌که مسلما رقبای عمده و دیرین خیس میباشند .

۲ – توان رقبای فعلی که حالا در ورقه اولیه گوگل و به طور کلی صفحه ها اول گوگل می باشند را آنالیز فرمائید .
اقتدار رقبا مبتنی بر فاکتورهایی نظیر قدمت تاسیس آن‌ها یا این که به عبارتی پیشکسوت بودنشان , از نگاه محتوا , از لحاظ On Page Seo و از نگاه Backlink های آن ها معقول می شود .
کاملا رقبا را آنالیز نمایید , ملاحظه کنید , یکسری حریف سابق وجود دارد؟ بازنگری فرمایید رقبای فعلی , چقدر محتوا دارند؟ محتوای کیفیت بالا آن ها چه میزان است؟
آیا اصول شالوده سئوی وب سایت و on page را رعایت کرده اند؟ آیا رقبایی میبینید که on page ضعیفی داشته باشند؟
از آنجایی که وبسایت های سابق مدام استعداد بیشتری برای صدر حاصل گوگل دارا‌هستند و به راحتی نمی‌توان رقبای پیشکسوت حاذق را به زیر کشید . با ارزیابی موردها بالامتوجه میشوید چقدر عمل دورازشوخی است و چقدر کارایی نیاز دارید تا از لحاظ on page seo و محتوا برتر از رقبا گردید .

۳ – محاسبه بک لینک و پیوند رقبا

می توان بیان کرد مهم‌ترین بخش تشخیص مقدار رقابت کلمه و واژه با اهمیت , زمینه بک پیوند است .
چون احتمال دارد با چک کلمه و واژه اساسی در google keyword planner , متوجه گردید , که تعداد مقداری در ماه کاوش می شود و یا این که رقبا از نگاه محتوا و on page seo آنچنان نیز قدرتمند نیستند . البته در قبال ۲۰ حریف با بک پیوند های حاذق داراست . ارگانیک است , سایر موردها ناچیز اهمیت می شود و دعوا بک پیوند کلیدی می شود .
احتمال دارد یک حریف دارنده پنج هزار بک لینک و پیوند باشد البته تمامی بک لینک و پیوند هایش بی کیفیت و تصنعی است . لذا بایستی با ابزار های بازنگری بک پیوند نظیر Ahrefs . com و opensiteexplorer و … که بیشتر آن ها دارنده محدودیت و مبلغی می‌باشند , به باز نگری بک پیوند رقبا بپردازید . در صورتی‌که می خواهید به طور مجانی آنالیز نمایید بایستی از یکسری تارنما بازبینی بک لینک و پیوند به کار گیری فرمائید .

۴ – به کارگیری از شاخص های کمکی مانند google trends

به کارگیری از google trends صرفا و تنها برای این که ملاحظه کنید , واژه و کلمه مهم شما رو به پرورش است یا این که افت . همین و بس!
google trends ابزاری کمکی است که به وسیله آن می‌توانید از آتی و قبلی واژه با اهمیت مورد‌علاقه به طور نسبی ( خیر مطلق ) , دور اندیشی پیدا نمایید . در گوگل ترند در‌صورتی‌که یک کلمه و واژه اصلی ( یا این که عبارت ) وارد فرمائید , صرفا نسبت به خویش آن واژه و تاریخچه آن , مقدار جستجوی آن اکران داده می شود و مدام یه خرده دربین صفر تا صد است . در شرایطی که تعدادی عبارت وارد نمائید , مبتنی بر کل عبارت ها به طور نسبی , مقدار کاوش اکران داده می شود . در واقعیت گوگل ترند صرفا پیک ( peek ) را اکران می‌دهد .

۵ – قضیه و محدوده رقابت واژه و کلمه اساسی

برای پیش گویی این قضیه شما بایستی قضیه کلمه و واژه دارای اهمیت را باز‌بینی نمائید . به عنوان مثال چینش داخلی , موضوعی است که نیز وب سایت های تفریحی و سرگرمی حریف آن می باشند . نیز تارنما های نیازمندی نیز انجمن ها , نیز شرکتهای دارای ارتباط و گاها تارنما های خبری . همینطور سوای دقت به وبسایت هایی که‌این کلمه و واژه مهم را پوشش میدهند , خویش این واژه و کلمه دارای اهمیت , دارنده زیرمجموعه و حاشیه ها

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>