راهنمای تولید محتوا برای اینستاگرام

امروزه با گسترش فضای اینترنت و همچنین افزایش چشمگیر استفاده از شبکه های اجتماعی، کسب و کارهای اینترنتی بسیار رونق گرفته است. اینستاگرام یکی از پر طرفدار ترین شبکه های اجتماعی است که در ایران بسیار محبوب است. امروزه بسیاری از کسب و کارها و بیزنس ها برای افزایش مشتریان و افزایش درآمد خود به تولید محتوا در اینستاگرام روی آورده اند. در این مطلب می خواهیم راهنمای تولید محتوا برای اینستاگرام و نکات کاربردی در افزایش دنبال کنندگان را به شما معرفی کنیم.

تولید محتوا در اینستاگرام به چه معنی است؟

اینستاگرام یک شبکه ی اجتماعی بزرگ و بسیار پر طرفدار است که در آن افراد در صفحات خود به تولید محتوا می پردازند. این محتوا می تواند شامل عکس، ویدیو، صوت و متن باشد که معمولا با هدف خاصی به اشتراک گذاشته می شود. ممکن است که همه ی ما در اینستاگرام صفحاتی را دیده باشیم که در آن ها با اشتراک گذاری محصولات خود، سعی در فروش آن ها به علاقه مندان دارند. اینستاگرام یک بستر بسیار مناسب برای تولید محتوا و رونق بخشیدن به کسب و کارهای مختلف می باشد.

در تولید محتوا در اینستاگرام باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در این مطلب می خواهیم که برخی از نکات مهم را به عنوان راهنمای تولید محتوا برای اینستاگرام به شما ارائه دهیم.

همان طور که می دانید، تصویرها و عکس های اولیه ای که بر روی پست ها قرار دارند، اولین ترغیب کننده کاربران به مشاهده ی پست هستند. پس در انتخاب عکس ها و تصویرهای اول پست خود بسیار دقت کنید. زیرا در واقع این تصاویر هستند که کاربران را ترغیب می کنند تا از پست شما بازدید کنند.

یکی از مهم ترین عوامل در تولید محتوا برای اینستاگرام، انتخاب هشتگ های مناسب است. استفاده از هشتگ های مناسب به اینستاگرام کمک می کند تا پست شما را راحت تر به افرادی که علاقه مند به محتوای شما هستند، برساند. به این ترتیب با استفاده از هشتگ مناسب، بازدید از پست شما بسیار بالا می رود!!

برای ترغیب کاربران به خواندن محتوای متنی شما، بهتر است که از داستان سرایی استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که داستان سرایی شما باید کاملا مطابق و مرتبط با تصویر پست باشد.

یکی از نکات بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که مخاطب پیج شما را بیشتر، چه کسانی تشکیل می دهند. همان طور که می دانیم، گروه های سنی مختلف علایق و سلایق متفاوتی دارند و باید توجه داشته باشیم که لحن محتوای متنی و همچنین تصویر استفاده شده برای این گروه افراد جذاب باشد. به طور مثال، مخاطب صفحات فروش لوازم آرایشی بیشتر خانم های جوان هستند و باید به علایق آن ها توجه کرد.

یکی از مهم ترین نکات پست کردن محتوا در زمان مناسب است. باید در ابتدای کار در ساعات متفاوت روز پست های خود را به اشتراک بگذارید و سپس از روی باز خورد حاصل، مناسب ترین زمان برای پست گذاشتن را کشف کنید. به طور مثال معمولا برخی از پست ها در ساعات 10 تا 12 شب بیشترین بازدید را خواهند داشت.

یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید، به اشتراک گذاشتن پست ها و استوری های سرگرم کننده و مفرح است! اگر بخواهیم به زبان ساده تر بگوییم؛ برای این که لایک های بیشتری را بگیرید، بهتر است که کاربران و فالوورهای خود را بخندانید. البته توجه به این نکته ضروری است که محتوای خنده داری که پست می کنید، باید کاملا مرتبط با موضوع صفحه ی شما باشد تا کاربران خود را راضی نگه دارید. این پست‌ها تعداد لایک های شما را افزایش می ‌دهند. اما نسبت به پست‌های اصلی صفحه ی شما نمی ‌توانند تعامل کاربران شما را افزایش دهند. به اشتراک گذاری پست های با مزه و خنده دار به کسب و کارهایی که تا حدودی کاربران را خسته می کنند، کمک می کند تا حوصله ی فالوورها سر نرود.

برای این که صفحه ی رسمی شما به افراد بیشتری معرفی شود و دنبال کنندگان بیشتری را دریافت کنید، می توانید در صفحاتی که تعداد فالوورهای بالایی دارند، برای پیج خود تبلیغات کنید. به این ترتیب، افراد بیشتری از وجود صفحه ی شما با خبر می شوند و به این ترتیب بازدید صفحه ی شما بالا می رود.

داشتن تعامل با کاربران برای یک پیج کاری بسیار مهم و حیاتی است. برای افزایش تعامل با کاربران می توانید هر چند وقت یک بار پستی را به اشتراک بگذارید و در کپشن آن از فالوورهای خود سوالاتی را بپرسید. به طور مثال می توانید از فالوورها بپرسید که از چه استان ها و شهرهایی هستند و یا از کاربران بخواهید که دوستان خود را تگ کنند.

برای افزایش فالوورهای خود می توانید از برگزاری مسابقات اینستاگرامی استفاده کنید. پیج های بزرگ، هر چند مدت یک بار مسابقه هایی را انجام می دهند که به افراد برتر جوایز با ارزشی را اهدا می کنند. این کار باعث می شود تا افراد، دوستان خود را به مسابقه دعوت کنند و به این ترتیب بازدید از پیج شما بالا می رود.

آیا برای تولید محتوا برای اینستاگرام نرم افزار خاصی وجود دارد؟

همان طور که پیش تر نیز گفتیم، تصاویر و عکس ها مهم ترین عوامل برای جلب توجه کاربران می باشد. اگر کار با برنامه ی فتوشاپ را بلد نیستید، زیاد نگران نباشی.د زیرا نرم افزارهای کاربردی دیگری وجود دارند که می توانند به شما بسیار کمک کنند. این برنامه ها جلوه های زیبایی را به تصاویر و عکس های شما می بخشند و آن ها را برای کاربران جذاب تر می کنند.

جمع بندی

در این مطلب به اهمیت تولید محتوای مناسب در موفقیت صفحات اینستاگرام اشاره کردیم. اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار خود در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام و یا سایر شبکه های اجتماعی هستید، باید بتوانید تا محتواهای جذاب و منحصر به فردی را تولید کنید. امروزه تعداد پیج ها و صفحات مختلف در اینستاگرام بسیار بالا رفته است، اما در صورتی که یک پیج، محتوای جذاب و مورد علاقه ی کاربران را تولید کند، قطعا مورد توجه قرار می گیرد. در این مطلب، نکاتی را به عنوان راهنمای تولید محتوا برای اینستاگرام به شما ارائه کردیم. امیدواریم که این مطلب مورد استفاده ی شما قرار گرفته باشد.

منبع:https://content-marketing.top/%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D9%87%D8%B4%D8%AA%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D8%B1-%D9%BE%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7/