ایستگاه قطار در جنگل با طراحی منحصر به فرد معماری

معماران MAD ، شرکتی به رهبری ما یانسونگ ، از طراحی خود برای ایستگاه راه آهن در جیاکسینگ با عنوان “ایستگاه قطار در جنگل” رونمایی کرده است. این پروژه در مرکز جیاکسینگ واقع شده است ، شهری در جنوب شرقی چین که نزدیک به شانگهای ، هانگزو و سوژو است. جیاکسینگ به عنوان “خانه ابریشم” و “سرزمین شیر و عسل” شناخته می شود ، شهری مهم برای چندین صنعت بزرگ است. با شروع ساخت و ساز در پایان سال 2019 ، انتظار می رود این پروژه تا ژوئیه 2021 تکمیل شود.

این خلاصه پروژه 35.4 هکتار مساحت را شامل می شود: ایستگاه قطار ، میدان های شمال و جنوب و بازسازی پارک مردم مجاور. MAD توضیح می دهد که قبل از نوسازی ، ایستگاه موجود به حداکثر ظرفیت خود رسیده بود. علاوه بر این ، بی نظمی سیستم حمل و نقل اطراف و کمبود زیرساخت های پشتیبانی منجر به کاهش منطقه اطراف ایستگاه شده بود.

با الهام از زمینه های تاریخی و فرهنگی جیاکسینگ ، طراحی MAD شامل ایجاد مجدد ایستگاه تاریخی در مقیاس 1: 1 است که از مطالعات بایگانی ناشی می شود ، در حالی که یک ایستگاه قطار جدید در زیر زمین ایجاد می کند. ایستگاه جدید روشن ، کارآمد و مقیاس انسانی خواهد بود و از نور طبیعی برای ایجاد یک محیط پذیرا و راحت استفاده می شود. وظایف اصلی حمل و نقل و تجاری در سطح زیرزمین قرار دارد و به طبقه همکف امکان تبدیل شدن به یک فضای سبز مشترک برای شهروندان jiaxing و همچنین مسافران را می دهد.

ma yansong می گوید: “ایستگاه های قطار چین برای بزرگتر شدن از یکدیگر رقابت می کنند.” like مانند قصرهای بزرگ در شهر بلند ایستاده اند ، آنها توسط جاده های اصلی بزرگ احاطه شده اند ، و گذرگاههای سنگین تحمیل کرده و اغلب میادین خالی از سکنه هستند. آیا برای ایستگاه های قطار شهری می توان محیط زیبا خود را با مقیاس های راحت و ترکیبی از عملکردهای حمل و نقل و شهری که هم کارآمد و هم انسانی هستند ، ایجاد کرد ، به جای این معماری عظیم و برجسته؟ آیا ممکن است ایستگاه های قطار بیش از یک ایستگاه توقف برای مسافران باشد ، اما یک فضای عمومی شهری است که مردم می توانند از آن لذت ببرند؟ ‘

با قرار دادن محل اتصال شلوغ در زیر زمین ، طبقه همکف از زیرساخت های متفرق آزاد می شود – اجازه می دهد پارک از طریق طرح به داخل شهر تابانده شود و یک واحه شهری تشکیل دهد. بررسی دقیق منظره و انبوه سازی منجر به محوری با ساختمان ایستگاه بازسازی شده در مرکز آن می شود. در جلوی ایستگاه ، یک مجموعه بزرگ از درختان سایه طبیعی میدان را فراهم می کند. بر خلاف زیرساخت های شلوغ در زیر ، این پارک مکانی آسوده و آرام خواهد بود و مرکز شهر را به سمت مردم بازمی گرداند.

ایستگاه قطار جیاکسینگ اصلی در سال 1907 ساخته شد و در سال 1909 به عنوان محل اتصال مهم خط راه آهن شانگهای-هانگزو افتتاح شد. در سال 1921 ، ایستگاه قطار نمایندگانی را پذیرفت که برای اولین کنگره حزب حزب کمونیست چین فراخوانده می شدند ، اما بعداً توسط جنگ در سال 1937 تخریب شد. برای ایجاد بازسازی 1: 1 ساختمان ایستگاه قدیمی ، MAD با دانشمندان ، مشاوران و کارشناسان درگیر شد در معماری میراث برای بازیابی داده هایی که ممکن است به پروژه کمک کند. رابطه و مقیاس بین سایبان ها ، پل ها ، سکوها و ساختمان محاسبه شد ، که امکان بازسازی دقیق تر ایستگاه تاریخی و ویژگی های آن را فراهم می کند. پس از اتمام ، ساختمان قدیمی به موزه تاریخ راه آهن jiaxing تبدیل خواهد شد.

ایستگاه قطار Jiaxing معماران MAD

با نگاه به جنوب در امتداد محور مرکزی ، ساختمان ایستگاه بازسازی شده و سقف فلزی “شناور” ایستگاه جدید با درختان جنگل ترکیب می شود. محل ایستگاه ، سکوها و سالن انتظار همه در زیر زمین پنهان شده اند ، در حالی که ارتفاع یک طبقه ساختمان به

مقیاس ساختمان ایستگاه قدیمی احترام می گذارد. فراوانی نور طبیعی از طریق نورگیرها و دیوارهای پرده شیشه ای در طبقه همکف به سالن انتظار زیرزمینی سرازیر می شود و فضای زیرزمینی را ایجاد می کند که هم باز و هم روشن است.

هنگامی که افراد از طریق یک تونل زیرزمینی از سالن انتظار به سمت سکوها حرکت می کنند ، ساختمان ایستگاه قدیمی ساخته شده در بالای سر را مشاهده می کنند. در اینجا ، لحظه ای ایجاد می شود که قدیمی با جدید دیدار می کند – تضادی بین گذشته و آینده. در همین حال ، در سقف ایستگاه جدید ، پانل های فتوولتائیک پایداری پروژه را افزایش می دهند.

طراحی فنی نما کلوپ معماری

طرح MAD همچنین عملکردهای تجاری ایستگاه را در زیر زمین قرار می دهد و ایستگاه قطار را با مرکز حمل و نقل شهر پیوند می دهد. حیاط های غرق شده فضای تجاری زیرزمینی و پارک جنوبی را به هم متصل می کنند. در جنوب ایستگاه ، منطقه تجاری جدیدی در سطح زمین ایجاد شده است که محصور در چمنزارهای منظره عمومی است که می تواند انواع رویدادها ، جشنواره ها ،

کنسرت یا بازار. در زیر واحه شهری ، انواع توابع و خدمات با یکدیگر مرتبط هستند. به عنوان مثال ، بازدیدکنندگان در سطح خیابان می توانند به طور موثر به مرکز حمل و نقل وارد شده و از آن خارج شوند ، در حالی که دیگران از طریق پارک پرسه می زنند ، از موزه راه آهن بازدید می کنند ، یا قبل از اینکه سفر خود را آغاز کنند ، در منطقه تجاری گشت و گذار می کنند.

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort Fethiye Escort Marmaris Escort android rat istanbul duşakabin fud crypter hack forum kusadasi escortkuşadası escorthovarda bet