معماران MAD ، شرکتی به رهبری ما یانسونگ ، از طراحی خود برای ایستگاه راه آهن در جیاکسینگ با عنوان “ایستگاه قطار در جنگل” رونمایی کرده است. این پروژه در مرکز جیاکسینگ واقع شده است ، شهری در جنوب شرقی چین که نزدیک به شانگهای ، هانگزو و سوژو است. جیاکسینگ به عنوان “خانه ابریشم” و “سرزمین شیر و عسل” شناخته می شود ، شهری مهم برای چندین صنعت بزرگ است. با شروع ساخت و ساز در پایان سال 2019 ، انتظار می رود این پروژه تا ژوئیه 2021 تکمیل شود.

این خلاصه پروژه 35.4 هکتار مساحت را شامل می شود: ایستگاه قطار ، میدان های شمال و جنوب و بازسازی پارک مردم مجاور. MAD توضیح می دهد که قبل از نوسازی ، ایستگاه موجود به حداکثر ظرفیت خود رسیده بود. علاوه بر این ، بی نظمی سیستم حمل و نقل اطراف و کمبود زیرساخت های پشتیبانی منجر به کاهش منطقه اطراف ایستگاه شده بود.

با الهام از زمینه های تاریخی و فرهنگی جیاکسینگ ، طراحی MAD شامل ایجاد مجدد ایستگاه تاریخی در مقیاس 1: 1 است که از مطالعات بایگانی ناشی می شود ، در حالی که یک ایستگاه قطار جدید در زیر زمین ایجاد می کند. ایستگاه جدید روشن ، کارآمد و مقیاس انسانی خواهد بود و از نور طبیعی برای ایجاد یک محیط پذیرا و راحت استفاده می شود. وظایف اصلی حمل و نقل و تجاری در سطح زیرزمین قرار دارد و به طبقه همکف امکان تبدیل شدن به یک فضای سبز مشترک برای شهروندان jiaxing و همچنین مسافران را می دهد.

ma yansong می گوید: “ایستگاه های قطار چین برای بزرگتر شدن از یکدیگر رقابت می کنند.” like مانند قصرهای بزرگ در شهر بلند ایستاده اند ، آنها توسط جاده های اصلی بزرگ احاطه شده اند ، و گذرگاههای سنگین تحمیل کرده و اغلب میادین خالی از سکنه هستند. آیا برای ایستگاه های قطار شهری می توان محیط زیبا خود را با مقیاس های راحت و ترکیبی از عملکردهای حمل و نقل و شهری که هم کارآمد و هم انسانی هستند ، ایجاد کرد ، به جای این معماری عظیم و برجسته؟ آیا ممکن است ایستگاه های قطار بیش از یک ایستگاه توقف برای مسافران باشد ، اما یک فضای عمومی شهری است که مردم می توانند از آن لذت ببرند؟ ‘

با قرار دادن محل اتصال شلوغ در زیر زمین ، طبقه همکف از زیرساخت های متفرق آزاد می شود – اجازه می دهد پارک از طریق طرح به داخل شهر تابانده شود و یک واحه شهری تشکیل دهد. بررسی دقیق منظره و انبوه سازی منجر به محوری با ساختمان ایستگاه بازسازی شده در مرکز آن می شود. در جلوی ایستگاه ، یک مجموعه بزرگ از درختان سایه طبیعی میدان را فراهم می کند. بر خلاف زیرساخت های شلوغ در زیر ، این پارک مکانی آسوده و آرام خواهد بود و مرکز شهر را به سمت مردم بازمی گرداند.

ایستگاه قطار جیاکسینگ اصلی در سال 1907 ساخته شد و در سال 1909 به عنوان محل اتصال مهم خط راه آهن شانگهای-هانگزو افتتاح شد. در سال 1921 ، ایستگاه قطار نمایندگانی را پذیرفت که برای اولین کنگره حزب حزب کمونیست چین فراخوانده می شدند ، اما بعداً توسط جنگ در سال 1937 تخریب شد. برای ایجاد بازسازی 1: 1 ساختمان ایستگاه قدیمی ، MAD با دانشمندان ، مشاوران و کارشناسان درگیر شد در معماری میراث برای بازیابی داده هایی که ممکن است به پروژه کمک کند. رابطه و مقیاس بین سایبان ها ، پل ها ، سکوها و ساختمان محاسبه شد ، که امکان بازسازی دقیق تر ایستگاه تاریخی و ویژگی های آن را فراهم می کند. پس از اتمام ، ساختمان قدیمی به موزه تاریخ راه آهن jiaxing تبدیل خواهد شد.

ایستگاه قطار Jiaxing معماران MAD

با نگاه به جنوب در امتداد محور مرکزی ، ساختمان ایستگاه بازسازی شده و سقف فلزی “شناور” ایستگاه جدید با درختان جنگل ترکیب می شود. محل ایستگاه ، سکوها و سالن انتظار همه در زیر زمین پنهان شده اند ، در حالی که ارتفاع یک طبقه ساختمان به

مقیاس ساختمان ایستگاه قدیمی احترام می گذارد. فراوانی نور طبیعی از طریق نورگیرها و دیوارهای پرده شیشه ای در طبقه همکف به سالن انتظار زیرزمینی سرازیر می شود و فضای زیرزمینی را ایجاد می کند که هم باز و هم روشن است.

هنگامی که افراد از طریق یک تونل زیرزمینی از سالن انتظار به سمت سکوها حرکت می کنند ، ساختمان ایستگاه قدیمی ساخته شده در بالای سر را مشاهده می کنند. در اینجا ، لحظه ای ایجاد می شود که قدیمی با جدید دیدار می کند – تضادی بین گذشته و آینده. در همین حال ، در سقف ایستگاه جدید ، پانل های فتوولتائیک پایداری پروژه را افزایش می دهند.

طراحی فنی نما کلوپ معماری

طرح MAD همچنین عملکردهای تجاری ایستگاه را در زیر زمین قرار می دهد و ایستگاه قطار را با مرکز حمل و نقل شهر پیوند می دهد. حیاط های غرق شده فضای تجاری زیرزمینی و پارک جنوبی را به هم متصل می کنند. در جنوب ایستگاه ، منطقه تجاری جدیدی در سطح زمین ایجاد شده است که محصور در چمنزارهای منظره عمومی است که می تواند انواع رویدادها ، جشنواره ها ،

کنسرت یا بازار. در زیر واحه شهری ، انواع توابع و خدمات با یکدیگر مرتبط هستند. به عنوان مثال ، بازدیدکنندگان در سطح خیابان می توانند به طور موثر به مرکز حمل و نقل وارد شده و از آن خارج شوند ، در حالی که دیگران از طریق پارک پرسه می زنند ، از موزه راه آهن بازدید می کنند ، یا قبل از اینکه سفر خود را آغاز کنند ، در منطقه تجاری گشت و گذار می کنند.