اگر مشاوره سئو می خواهید با الگوریتم ها و به روزرسانی های جدید گوگل همراه باشید ، SEO را تقویت کنید و موقعیت بهتری نسبت به رقبای خود بدست آورید ، باید توجه ویژه ای به CTR یا نرخ کلیک کاربران در نتایج Google داشته باشید.

در مقالات قبلی ، ما به الگوریتم RankBrain و تأثیر آن بر SEO اشاره کردیم ، که مهمترین ابزار Google برای تأثیر بر نرخ کلیک در نتایج رتبه بندی است. در این مقاله ، ابتدا سعی می کنیم بفهمیم CTR چیست و سپس تکنیک هایی برای افزایش نرخ کلیک شما را آموزش می دهیم.

CTR چیست؟
قبل از تعریف دقیق تر ، باید بدانیم CTR به چه معنی است. این عبارت ترکیبی از سه کلمه Click Through Rate است که نزدیک ترین ترجمه به فارسی میزان کلیک برای آنها است.

هنگامی که یک کاربر موتور جستجوی گوگل را جستجو می کند ، نتایج مشاوره رایگان سئو حرفه ای متفاوتی را مشاهده می کند. با مشاهده لیست نتایج ، او تصمیم می گیرد که چه کسی را کلیک کند. میزان کلیک به درصد کاربرانی است که در پیوند به سایت شما در نتایج جستجو کلیک می کنند.

تعداد کلیک های کاربر در سایت شما تقسیم بر تعداد نمایش در صفحه کاربری شما (نمایش) CTR نامیده می شود.

مقدار CTR برای هر کلمه کلیدی و هر صفحه متفاوت است. به عنوان مثال مشاوره آنلاین سئو ، CTR شما ممکن است 10٪ برای دوره آموزش SEO باشد ، اما 18٪ برای مدت آموزش حرفه ای SEO ، هر دو اصطلاح منجر به یک صفحه از سایت است.

اطلاعات کلیک را می توان در Google Search Console یافت. در بخش “عملکرد” ​​اطلاعات مفصلی مشاوره سئو تهران درباره آمار سایت شما برای نمایش کلمه ، تعداد کلیک و در نهایت CTR ارائه می شود.

آمار جستجو ، کلیک و CTR را برای کاربران نشان دهید
همچنین یک CTR متوسط ​​برای هر صفحه در سایت شما محاسبه می کند که میانگین CTR برای تمام کلماتی است که صفحه شما در نتایج جستجو نشان می دهد.

آموزش تصویری: CTR چیست و چه کاری انجام مشاوره سعو می دهد؟
یک فیلم ببینید

00:00
08:57

هنگامی که یک کاربر موتور جستجوی گوگل را جستجو می کند ، نتایج متفاوتی را مشاهده می کند. با مشاهده لیست نتایج ، او تصمیم می گیرد که چه کسی را کلیک کند. میزان کلیک به درصد کاربرانی است که در پیوند به سایت شما در نتایج جستجو کلیک می کنند.
برداشت چیست؟
Impression به معنای حضور شما در نتایج جستجو است. هر بار که کاربر عبارتی را در Google جستجو می کند ، برداشتی برای همه نتایج در صفحه ثبت می شود. حتی اگر در قسمت های خاصی مانند نمای نقشه یا نمایش تصویر باشید ، این هزینه مشاوره سئو برداشت برای شما در نظر گرفته می شود.

اگر در پایین صفحه دوم نتایج Google هستید ، اما کاربر به این صفحه مراجعه نمی کند ، برداشت برای شما ثبت نمی شود ، اما اگر کاربر وارد صفحه دوم شود ، حتی اگر به صفحه پیمایش نکنید در پایین صفحه برای دیدن نتیجه خود ، تحت تأثیر قرار خواهید گرفت.

یکی از مهمترین نگرانی های ما در مورد سئو ، تعیین میزان دقیق جستجوی کلمات است. ابزارهای مختلفی مانند برنامه ریزی کلمات کلیدی و kwfinder برای این مورد استفاده می شود ، اما هیچ یک از آنها نمی تواند مشاوره حرفه ای سئو تعداد دقیق را اعلام کند. وقتی در عبارت هدف به صفحه اول گوگل می رسیم ، هر بار که کاربر جستجو می کند ، در نتایج ظاهر می شود و در نتیجه ، آمار برداشت سایت ما دقیقاً برابر با تعداد جستجو در آن کلمه خواهد بود.

به همین دلیل ، رسیدن به صفحه اول گوگل علاوه بر اینکه به ما در جذب مخاطب بیشتر کمک می کند ، به منابع ارزشمندی از جمله تعداد جستجوی کلمات کلیدی و انواع عبارات جستجو نیز دسترسی پیدا می کند.

میانگین CTR براساس رتبه بندی Google
به طور متوسط ​​، هر رتبه بندی در نتایج گوگل دارای درصد مشخصی از کلیک کاربر است. بالاترین CTR معمولاً مربوط به رتبه بندی گوگل است که در حال حاضر نزدیک به 32٪ برای دسک تاپ و 24٪ برای دستگاه های تلفن همراه است. به خاطر داشته باشید که مشاوره سئو چیست؟ این میانگین جهانی برای همه شرایط و سایت ها است. در نتیجه ، ممکن است در Google رتبه بندی شوید ، اما CTR شما بیش از 80٪ یا حتی کمتر از 20٪ است.

نمودار زیر میانگین CTR برای رتبه بندی نتایج Google در نوامبر 2017 را برای هر دو نسخه تلفن همراه و دسک تاپ نشان می دهد. همانطور که نمودار نشان می دهد ، رتبه 1 گوگل به طور کامل 2 تا 5 رتبه بازدید کننده را به خود جذب می کند و این اهمیت دریافت رتبه Google را نشان می دهد.

نمودار CTR متوسط ​​براساس رتبه Google
طی دو سال گذشته ، Google ابزارهای مختلفی مانند Google Maps ، News View ، قطعه های غنی و کهک را معرفی کرده است که هر کدام در صفحه نتایج جستجو فضای بیشتری را اشغال می کنند. علاوه بر این ، تبلیغات گوگل باید به این لیست اضافه شود ، زیرا این یک تأثیر عملی در موقعیت رتبه بندی و نرخ کلیک دارد.

تأثیر تبلیغات Google بر نرخ کلیک یا CTR
آمار نشان می دهد که فقط در مدت دو سال ، ارزش رتبه اول گوگل 37٪ کاهش یافته است. یعنی مشاور حرفه ای سئو اگر شما دو سال پیش رتبه 1 را کسب می کردید ، تقریباً 50٪ از مصرف کنندگان را جذب می کنید ،

آمار جستجوی گوگل رشد چشمگیری داشته و تعداد جستجوها بسیار بیشتر از دو سال پیش است.

چگونه نرخ کلیک و CTR را افزایش دهیم
هنگامی که یک کاربر پیوندی به سایت شما در نتایج جستجو می بیند مشاور پروژه سئو، مدتی طول می کشد تا تصمیم بگیرد که سایت نیازهای وی را برآورده می کند و یا تصمیم می گیرد که آیا روی آن کلیک کند. برای ایجاد تأثیر مثبت در ذهن مخاطب برای این مدت کوتاه ، چندین فضای مناسب دارید که در تصویر زیر نشان داده شده است.

CTR را با تکنیک های SEO افزایش دهید
1- عنوان صفحه در نتایج جستجو
عنوان هر صفحه سایت شما با برچسب عنوان در عنوان صفحه تعیین می شود. ما قبلاً مقاله ای در مورد آموزش عنوان سئو در صفحه ای منتشر کرده ایم که ممکن است مورد توجه شما باشد. اما در این بخش ما در مورد عنوان SEO صحبت نمی کنیم ، اما احتمال کلیک را افزایش خواهیم داد.

فضای متوسط ​​عنوان در نتایج جستجو 70 حرف است که به شما امکان می دهد از عبارات جذاب در آن استفاده کنید. برخی از کلمات وجود دارند که در فضای وب محبوب هستند و مفهوم خاصی را برای کاربر نشان می دهند. معمولاً درصد بالاتری از کاربران با دیدن این عبارات روی عنوان صفحه کلیک می کنند. به عنوان مثال ، عبارات زیر ممکن است ذکر شود.

امروز ، استفاده سریع از این عبارات در عنوان صفحه ، سریع ، گام به گام ، آسان ، ساده ، ارزان ، رایگان و این می تواند شانس شما برای افزایش CTR را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

عبارات جذاب بسته به کسب و کار شما و مخاطبان مورد جستجو متفاوت است. برای دستیابی به جذاب ترین عبارات ، پیشنهاد می کنیم ابتدا عناوین مختلفی را طراحی کرده و در فواصل هفتگی از آنها استفاده کنید. بررسی نرخ کلیک کاربران در این بازه ها به شما نشان می دهد که کدام کلمات بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته اند. به تصویر زیر نگاه کنید ، کدام عبارت مشاوره تلفنی سئو بیشتر توجه شما را جلب می کند؟

انتخاب عنوان مناسب بر میزان کلیک صفحه یا CTR تأثیر مثبتی دارد
2- نمایش متا توضیحات در نتایج جستجو را بهینه کنید
توضیحات متا دقیقاً در زیر عنوان ظاهر می شود و فضای بیشتری به شما می دهد ، اما با قلم کوچکتر. میانگین تعداد نویسه های نشان داده شده در بخش توضیحات 168 نویسه است ، اما بسته به عبارت جستجو و محتوای صفحه ، Google ممکن است متن کوتاه تر یا حتی طولانی تر را به کاربران نشان دهد.

هنگام نوشتن توضیحات متا ، سعی کنید شرح مفصلی از محتوای صفحه به او بدهید و او را تشویق کنید که متن کامل صفحه را با استفاده از جملات جذاب بخواند. به عنوان مثال ، اگر در توضیحات محصول خود “با یک هدیه ویژه” یا “با یک ویدیو با دستورالعمل” بنویسید ، احتمال انتخاب شما توسط کاربر افزایش می یابد. پیشنهاد می کنم برای درک بهتر مقاله سئو توضیحات متا را بخوانید. تصویر زیر یک مثال جالب استفاده از ادبیات مناسب هنگام نوشتن توضیحات صفحه است.

توضیحات متا مکان مناسبی برای جلب توجه کاربر و تشویق وی برای مشاوره تخصصی سئو است
3- استفاده از علامت گذاری یا نمودار استاندارد
احتمالاً سایتهایی را دیده اید که هنگام جستجوی نتایج در Google اطلاعات بیشتری به همراه عناوین و توضیحات نمایش می دهند.

مشهورترین نمونه نمره گذاری استاندارد ، سیستم امتیازدهی است که چهره ستاره های زرد را در نتایج جستجو نشان می دهد. استفاده از این ابزار به شما در جلب توجه کاربر و بهبود CTR کمک می کند. البته نشانک ها مشاور سئو کیست؟ فقط به نمایش ستاره محدود نمی شوند و بسته به نوع محتوا می توان از مدل های مختلفی استفاده کرد. به عنوان مثال ، تصویر زیر نشان می دهد که چگونه وب سایت آکادمی وبسیما در عبارت “SEO books” ظاهر می شود. فکر می کنید این روش نمایش تا چه اندازه بر میزان کلیک کاربران و انگیزه آنها برای ورود به صفحه تأثیر دارد؟

نشانه گذاری استاندارد به بهبود نحوه نمایش نتایج جستجو کمک می کند
ما استانداردها و تکنیک های مربوط به مارک استاندارد را به طور کامل و عملی در سمینار آموزش فنی در سئو ارائه می دهیم.

آیا CTR بر SEO تأثیر می گذارد؟
بله ، افزایش میزان کلیک شما در رتبه بندی نتایج Google شما تأثیرگذار است. مطمئناً دیدگاه های مختلفی در بین متخصصان سئو درباره این تأثیر وجود دارد ، اما همه افرادی که در این زمینه فعالیت توضیح کار مشاور سئو می کنند معتقدند که افزایش CTR یکی از مهمترین وظایف ما برای بهبود سئو است. وقتی نرخ کلیک بالاتر از موقعیت شما باشد ، Google با استفاده از الگوریتم RankBrain موقعیت شما را بهبود می بخشد.

به عنوان مثال فرض کنید در رتبه 3 گوگل قرار دارید که به طور متوسط ​​9٪ کاربران را به خود جذب می کند. اما پیوند شما به دلیل جذابیت عنوان و توضیحات ، تقریباً 15٪ مخاطبان را به کلیک تشویق می کند. این تعداد نزدیک به دو کلیک در رتبه بندی گوگل است. اگر مشاور رایگان سئو رتبه دوم جذابیت لازم برای کاربران را نداشته باشد ، پس از مدتی گوگل چنین خواهد کرد